نخستین كنگره سراسری ارتقای سلامت نوزادان در مشهد آغاز به كار كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا دبیر نخستین كنگره سراسری سه روزه ارتقای سلامت نوزادان در مراسم آغازین این كنگره گفت: سلامتی به عنوان محور توسعه از مهم ترین مسائل در كشور ها محسوب می شود ، زیرا تندرستی افراد جامعه بزرگترین پشتوانه اجتماعی و شكوفایی اقتصادی است كه با اولویت دادن به بهداشت نسبت به درمان و تعلیم و پرورش نیروی انسانی كار آمد تحقق پیدا می كند.

دكتر 'طیبه ریحانی' افزود: در دنیای پیشرفته كنونی توجه به سلامت نوزادان از حقوق اولیه آنها محسوب شده و رسیدگی به این امر ضروری است .

وی اظهار داشت: عدم دسترسی به سلامت و بهداشت نه تنها یك پدیده غیر انسانی به شمار می آید، بلكه از طریق كاهش كارایی جسمی و توانایی ذهنی به افزایش بار بیماری ها در جامعه و در نتیجه عدم كارایی سرمایه گذاری های آموزشی و افزایش هزینه های بهداشتی منجر می شود.

وی گفت: یك از حساس ترین دوره های زندگی انسان دوره نوزادی است.

دبیر نخستین كنگره سراسری ارتقای سلامت نوزادان گفت: با تولد نوزاد تعییر و تحولات زیادی در ابعاد مختلف زندگی افراد خانواده بویژه والدین ایجاد می شود ، والدین جوان، تجریه مراقبت از نوزاد را ندارند و این موضوع باعث فشار های روانی زیادی به آنان می شود.

ریحانی اظهارداشت :آموزش در زمینه مراقبت صحیح از نوزادان و ارتقای سلامت آنان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

وی در ادامه گفت: كاهش مرگ كودكان زیر پنج سال از اهداف مهم برنامه پنجساله است و تحقق این مقوله به طور جدی در ایران پیگیری می شود لذا اولین' كنگره سراسری ارتقا سلامت نوزاد' با هدف نگاه سلامت محور در طب نوزادان آغاز به كار كرد.

ریحانی افزود: با فراخوان انجام شده، 390 مقاله از دانشگاه ها، مراكز تحقیقاتی ، بیمارستانی و معاونت ها دریافت شده كه پس ازارزیابی در دو مرحله و جمع بندی نظرات داوران كمیته علمی كه از اساتید برجسته دانشگاه های مختلف بودند، 235 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت .

وی افزود: 30 مقاله به صورت سخنرانی و 205 مقاله به صورت پوستر در مدت سه روز برگزاری این كنگره ارائه می شود.

وی اظهارداشت: 11 سخنرانی جامع در راستای محور های كنگره توسط اساتید فرهیخته دانشگاه های مختلف ارائه و چهار كارگاه جنب همایش نیز برگزار می شود.

رییس نخستین كنگره سراسری ارتقای سلامت نوزادان نیز گفت: با توجه به ارتقای روز افزون فناوری مراقبتی و درمانی ، مراقبت از نوزاد بخصوص نوزادانی كه دچار عوارض بوده و در بخش های ویژه بستری می باشند، نیاز مند نیروی زبده، مجرب و ماهر است.

دكتر 'عباس حیدری' افزود : پرستاران متخصصی كه به آخرین دانش مراقبتی مجهز بوده و مهارت به كار گیری آن را در بالین داشته باشند می توانند در سلامت نوزادان نقش مهمی ایفا كنند.

وی اظهارداشت: بدون شك تجهیز به دانش و فناوری پیشرفته سبب می شود تا میزان مرگ و میر شیر خواران كه از شاخص های بهداشتی بسیار مهم محسوب می شود، در كشورهای درحال توسعه كاهش یابد.

وی گفت:برگزاری چنین كنگره هایی بخصوص توسط دانشگاه های علوم پزشكی كه وقوف كافی به چشم انداز ها و اهداف مراقبتی و درمانی دارد، می تواند در این مسیر بسیار مفید واقع شود.

514/659/330





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , آلمان , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: